Виховна система ліцею – це змістовно насичене й суспільно значуще творче життя педагогів, учнів, батьків, головним завданням якого є розвиток не тільки інтелекту, а й особистісних якостей учнів.
«Метою повної загальної середньої освіти
є різнобічний розвиток,виховання і соціалізація особистості,
яка усвідомлює себе громадянином України,
здатна до життя в суспільстві
та цивілізованої взаємодії з природою,
має прагнення до самовдосконалення
і навчання впродовж життя,
готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації,
трудової діяльності та громадянської активності».
Закон України «Про освіту»
Виховна робота здійснюється відповідно до поставленої проблеми «Соціалізація особистості в умовах сучасного освітнього простору». З цією метою потрібно вдосконалювати роботу класних керівників та вчителів-предметників, намагатися активізувати роботу учнівського самоврядування ліцею, поліпшувати роботу психологічної служби та розширювати співпрацю з батьками та громадськістю міста.
У своїй діяльності педагогічні працівники керується такою моделлю виховної системи:
МОДЕЛЬ ВИХОВНОЇ СИСТЕМИ ЛІЦЕЮ
Пріоритетними на сучасному етапі є формування випускника Нової української школи, зокрема нашого ліцею, а це особистість, патріот та інноватор, а саме:
- всебічно розвинена цілісна особистість, здатна до критичного мислення;
- молода людина з активною позицією – патріот, який діє згідно з морально-етичними принципами і здатний приймати відповідальні рішення;
- інноватор, здатний змінювати навколишній світ, розвивати економіку, конкурувати на ринку праці, вчитися впродовж життя.
Дитині недостатньо дати лише знання, ще необхідно навчитися користуватися ними: знання та вміння, взаємопов’язані з ціннісними установками учня, формують його життєві компетентності, необхідні для успішної самореалізації у житті, навчанні та праці.
У центрі виховного процесу є дитина, її нахили, здібності, потреби, інтереси, соціальний досвід, самосвідомість та характер. Уся виховна робота ліцею спрямована на кінцевий результат – випускника – свідому особистість із громадянською позицією, національно-свідому, життєво і соціально компетентну здатність здійснювати самостійний вибір і приймати відповідні рішення у життєвих ситуаціях.
Стержнем виховної системи у ліцеї є національна та патріотична ідеї, спрямовані на вироблення життєвої позиції людини, становлення її як особистості, як громадянина та патріота своєї держави.