ЦІКАВІ ФОРМИ ЗНАЙОМСТВА З КЛАСОМ

Якщо ви відчуваєте у собі схильність до креативності й не лякаєтеся нестандартних ситуацій, організуйте знайомство з класом у цікавій формі.

Знайомство з учнями середніх і старших класів

Для учнів середніх і старших класів можна провести конкурс самопрезентацій. Учень отримує пісковий годинник і за час, доки пересипається пісок, розповідає про себе.

Знайомство з учнями молодших класів

Молодшим учням доцільно запропонувати намалювати себе або написати про себе маленький твір. Орієнтовні теми для такого твору:

• «Моя улюблена справа (хатня тварина, книга, музика та ін.)»;

• «Я і моя сім’я»;

• «Мої друзі».

Ігри-знайомства

«Прикметники»

  1. Учні утворюють коло і по черзі називають своє ім’я, додаючи слово-прикметник, яке їх характеризує. Обов’язкова умова — прикметник має починатися з тієї самої літери, що й ім’я (наприклад: Олег — охайний, Сергій — серйозний, Марійка — марносмішка). Кожен учень починає свою промову, називаючи імена й прикметники, дібрані попередніми учнями, й тільки після цього називає своє ім’я і прикметник.
  2. Учитель має також стати в це коло й назвати себе (наприклад, Ніна Іванівна — надійна). Цс позбавить дітей зайвої тривожності. Пам’ятайте, що не тільки для вас є важливим, як складатимуться взаємини з класом. Діти розуміють, що в їх шкільному житті багато залежить від того, яким буде їх учитель: добрим чи суворим, веселим чи прискіпливим.
  3. Щойно коло зімкнеться, запропонуйте дітям помінятися місцями за якимись ознаками (поміняйтесь місцями ті, хто: має темні очі; полюбляє яблука; сьогодні виконав зарядку…). Після того, як діти перешикувалися, запитайте в них, хто є найсміливішим. Запропонуйте йому повторити по колу всі імена та відповідні прикметники. Так із коленим колом кількість охочих збільшуватиметься, а ви добре запам’ятаєте, як кого звуть. Спокійно реагуйте на сміх та жарти, жартуйте разом з учнями.
  4. Крім пізнавальної мети, ця вправа має діагностичне навантаження. Спостерігайте за тим, як діти повторюють імена та прикметники, наскільки увалено вони слухають одне одного — це експрес-діагностика стійкості уваги, пам’яті учнів, їх уміння дотримуватися правил. Той, хто відгукнувся на вашу пропозицію першим, може бути або лідером, або «вискочкою», якого діти не сприймають. Якщо діти радісно зустріли пропозицію першого учасника та жваво підказують йому, коли він помиляється, то це, швидше за все, лідер. Придивіться до нього уважно, він може стати вашим помічником. Якщо ж діти мовчать, не підтримують сміливця або насміхаються з нього, то цю дитину, імовірно, класний колектив не сприймає. У цьому випадку ви маєте спокійно, ненав’язливо підтримати її і взяти собі на замітку: це може бути проблемна дитина, адже нам відомо, що дитячий колектив є найточнішим індикатором, який завжди реагує на негаразди одного зі своїх членів.
  5. Якщо клас має досвід спільного навчання, то можна роздати учням аркуші паперу і попросити їх написати позитивні якості кожного зі своїх однокласників, а також те, що їм подобається у класі загалом і в коленому учневі окремо. Писати потрібно анонімно. Учитель стежить, щоб вихованці, виконуючи завдання, не спілкувалися між собою.

«Чарівний капелюх»

  1. Для проведення цієї гри потрібні капелюх (якщо немає, можна замінити красивою «чарівною» коробкою, скринькою, кошиком) і невеличкі кольорові аркуші паперу. На коленому аркуші слід заздалегідь написати запитання, наприклад:

• Чи є у тебе вдома тварини? Як їх звуть?

• Які квіти ти полюбляєш? Чим вони тебе приваблюють?

• Які види спорту тобі подобаються? Чи займаєшся ти спортом?

• Чим тобі подобається займатися у вільний час?

• Які книги ти полюбляєш читати? Яка твоя найулюбленіша книга?

• Які фільми тобі до вподоби?

• Яка музика тобі подобається? Чи граєш ти на музичному інструменті?

• Як ви проводите дозвілля в родині?

• У яку гру тобі подобається грати?

  1. Кількість аркушів має бути не меншою ніж кількість учнів у класі. Можна обійти дітей двічі-тричі.
  2. Запитання мають бути простими, не викликати утруднень під час відповіді, можуть повторюватись і бути будь-якими, крім тих, що стосуються приватного життя особистості; питання не повинні бути образливими.
  3. Діти разом з учителем сидячи утворюють коло так, щоб усі могли бачити одне одного. Починаючи з учителя, кожен виймає з капелюха аркуш, називає своє ім’я і відразу дає відповідь на запитання. Далі передає капелюх іншому учасникові гри.
  4. Кожному учневі можна ставити додаткові питання для уточнення і пояснення відповіді.
  5. Учитель узагальнює відповіді, акцентуючи увагу на іменах та особистісних якостях дітей.

Якою є мета цієї гри?

• По-перше, вона допомагає вчителеві встановити неформальний контакт з учнями.

• По-друге, педагог має можливість отримати більше інформації про своїх учнів.