2024
2022
СЕРТИФІКАЦІЯ 2022 У ЛІЦЕЇ №1 ІМЕНІ ІВАНА ФРАНКА
З 1 серпня вчителі початкових класів, які працюють на відповідній посаді за основним місцем роботи, мають стаж педагогічної роботи не менше двох років, мали змогу зареєструватися для участі у сертифікації.
Метою сертифікації є виявлення та заохочення педагогічних працівників з високим рівнем педагогічної майстерності, які володіють методиками компетентнісного навчання і новими освітніми технологіями та сприяють їх поширенню. Цього року наш ліцей представляли двоє вчителів початкових класів: Столяр Маріанна Іванівна та Федак Галина Орестівна.
Сертифікація складалася з трьох етапів, що відбувалися послідовно один за одним, а саме із:
1) незалежного тестування учасників сертифікації;
2) самооцінювання учасниками сертифікації власної педагогічної майстерності;
3) вивчення практичного досвіду роботи учасників сертифікації.
10 вересня відбувся перший етап сертифікації педагогічних працівників 2022 року. Незалежне оцінювання проходило у Ліцеї №2 у м. Львова.
Тестування фахових знань та вмінь учителів початкових класів тривало 180 хв. Тест містив 100 завдань. Максимальна кількість балів, яку можна було набрати, правильно виконавши всі завдання тесту, – 100.
Учасників сертифікації, які за підсумками незалежного тестування набрали менше 60 відсотків від максимальної кількості тестових балів, вважають такими, що не пройшли незалежного тестування, і не допускають до участі в наступному етапі сертифікації. Наші педагоги успішно справилися із завданнями ЗНО для вчителів, отримавши кожна біля 70 балів.
З 03 до 06 жовтня тривав наступний етап сертифікації 一 самооцінювання учасниками власної педагогічної майстерності. За другий та третій етапи відповідає Державна служба якості освіти та її територіальні органи. Умовою успішного проходження другого етапу сертифікації є заповнена та надіслана на електронну пошту «Анкета самооцінювання».
З 12 жовтня по 18 листопада відбувався третій етап сертифікації педагогічних працівників 2022 року. Тривалість вивчення практичного досвіду роботи учасника сертифікації відбувалося протягом одного дня. Експерти оцінювали професійні компетентності учасників сертифікації за 32 критеріями за допомогою таких методів збору інформації: спостереження за навчальними заняттями та їх самоаналізом, аналіз самопрезентації учасника сертифікації, проведення інтерв’ю. Максимальний бал, який можна було отримати за третій етап 160 балів.
Перед вивченням практичного досвіду кожен з педагогів зобов’язаний надіслати експертам свій розклад занять з чіткими часовими рамками. Практичний досвід Столяр М.І. вивчали педагоги із Рівненької області, а у Федак Г. О. – з Полтавської.
Оскільки цього року у нашій державі особливі умови, то й експерти проводили свою діяльність дистанційно, за допомогою онлайн підключення на платформі Zoom. Згідно умов сертифікації, про дату проведення вивчення практичного досвіду педагога повідомляють не пізніше, ніж за три дні до самого вивчення.
У Столяр М. І. вивчення відбувалося 21.10.2022, а у Федак Г. О. – 03.11.2022.
Наші педагоги успішно подолали і ці випробування. Набравши більше 150 балів, очікують офіційного підтвердження результатів своєї праці.
«Ти ніколи не дізнаєшся меж своїх можливостей… доки не спробуєш». Саме ці слова були моїм мотиватором під час цьогорічної участі у сертифікації педагогічних працівників.
Чи було важко? Ні. Чи було щось невідоме, те чого ми, як вчителі початкових класів, не робимо? Ні. Чи зустрічалася із зумисне створеними перешкодами? Ні.
Навпаки. Протягом усього періоду сертифікації, починаючи від подання документів і до вивчення практичного досвіду, відчувалася потужна підтримка колег, директора ліцею Лесі Петрівни, адміністрації. Особливо гріли душу теплі слова Ольги Андріївни. І ми зробили це. Ми успішно пройшли усі три етапи сертифікації.
І зараз, оглядаючись назад, хочу звернутися до усіх колег-початківців:
– Не вагайтеся. Спробуйте. Сертифікація – великий стимул для вашої вчительської діяльності. А також неабиякий заряд впевненості у своєму інтелекті та педагогічній майстерності.
Кожна людина хвилюється, коли за її діяльністю спостерігають, а коли від твоєї діяльності залежить думка про твій заклад, і не лише у межах міста, а й на цілу область, а може й країну, то рівень хвилювань виходить за межі.
Мабуть, найскладнішим було очікування цього листа з повідомленням дати. Проте, у визначений експертами час я отримала свій лист-повідомлення та розпочалася підготовка до останнього етапу сертифікації.
Значну роль під час уроків мала підтримка, не лише близьких людей, колег по праці, а й людей, котрі мали оцінювати мою діяльність. Їх доброзичливий настрій надав мені впевненість у правильності моїх дій.
Я вмію! Я можу! Я буду! – ось мій підсумок цьогорічної сертифікації.